Підтримай Українську армію: зателефонуй або надішли смс на номер 565, один дзвінок або смс – 5 грн. Єдиний номер для всіх мобільних операторів

Урядова «гаряча лінія» – 1545

 

Національний центр Олександра Довженка

Ukrainian Film Industry

Система електронних торгів арештованим майном

Держава турбується про тебе

У провідному американському журналі про кіно «The Hollywood Reporter» вийшла рецензія на створений за підтримки Держкіно фільм «Вулкан»

Автор рецензії: Стівен Далтон

Дія чорної сюрреалістичної комедії Романа Бондарчука відбувається на прикордонній, візуально вражаючий землі південної України у далекому Понтійсько-Каспійському степу.

«Вулкан» - це поетичне сюрреалістичне любовне послання до неприборканого куточка Дикого Сходу. Міжнародна копродукція України, Німеччини та Монако - перший ігровий повнометражний фільм режисера Романа Бондарчука, це суміш Кафкіанського роуд-муві та сучасного вестерну, водночас він багатий на розкішні зображення та ліричні чудеса. Тут є нотки похмурого абсурдизму Девіда Лінча, а також натхненні карнавальні інтерлюдії, що нагадують Федеріко Фелліні, Еміра Кустуріцу та навіть Веса Андерсона. Після блискучої світової прем'єри у Карлових Варах минулого тижня, Вулкан продовжує тур європейськими фестивалями із зупинками в Палічі та Одесі. Поза всяким сумнівом, цей фільм отримає ще багато нових запрошень.

Загадковою і незбалансованою картина може здатися лише на перший погляд, «Вулкан» - це чудово продумана робота з сильною екранною природою.

Дебютний фільм Бондарчука, грайлива документальна робота «Українські шерифи» 2015 року, був офіційним поданням України на премію «Оскар». Один із його продюсерів, Мішель Меркт, також має зоряне портфоліо визнаних Академією артхаузних хітів, у тому числі «Тоні Ердман» Марен Аде та «Вона» Пола Верховена. Потенціал прориву в прокаті буде залежати від продуманого маркетингу, але своєчасний політичний підтекст і послужний список Оскара повинні в цьому допомогти.

«Вулкан» відкривається вражаюче прекрасною сценою: зняті з верхньої точки краплі повільно падають на темне тіло води перед тим, як величезна таємнича баржа впливає в кадр. Бондарчук та його оператор Вадим Ільков наповнюють фільм ще більшою кількістю таких вишуканих красот: від гігантських, оповитих туманом бетонних мостів до нескінченних полів пересохлих соняшників, які тягнуться до горизонту. Не завжди безпосередньо пов'язані з сюжетом, ці мальовничі образи створюють відчуття країни мрійливої інакшості та незвичної краси. Ми в задзеркаллі, Алісо.

У цей крихкий, сюрреалістичний світ потрапляє група сторонніх людей з великого міста, з іншої реальності та без бажання розбиратися в реальності місцевій. Позашляховик із командою спостерігачів ОБСЄ (Організації з безпеки і співробітництва в Європі - подібна до ООН міжурядова група, відповідальна за моніторинг подій на місцях, які постраждали від війни), приїжджає у малонаселений прикордонний регіон, близький до Криму. Їхній автомобіль ламається серед степу, перекладач Лукас (Сергій Степанський) вирушає шукати допомогу, але не може знайти навіть сигнал мобільної мережі. Коли він нарешті повертається до автомобіля, то виявляє, що машина зникла разом із пасажирами.

Чужий серед чужих, Лукас переживає серію небезпечних пригод - потрапляє на зловісну вечірку в студентському гуртожитку, зустрічає дикуватих місцевих поліцейських, втягується у масову бійку, яка закінчується феєрверком, та, зрештою, опиняється в нічному кошмарі - ув'язненим у глибокій ямі, викопаній в самому серці соняшникового поля.

Тим часом, барвистим тлом проходить зустріч Лукаса із цирковим силачем, таємничим бородатим двійником та примарним хором жінок, чиє село опинилось на дні водосховища під час будівництва гідроелектростанції.

Коли свавільний сюжет «Вулкану» остаточно заспокоюється, оповідь зосереджується на тому, як Лукас стає вимушеним гостем трагікомічного невдахи-винахідника Вови (Віктора Жданова) та його кокетливої дочки Марушки (Христини Дейлик). Цей міський хлопець, у якого вкрали гроші та документи, не має іншого вибору, окрім того, щоб чекати, поки його врятують. Але дні перетікають у тижні, він піддається спокусі невимушеному беззаконню цього неосяжного, виснаженого, випаленого сонцем місця. «Це дике поле, - пояснює Вова, - якщо призвичаївся – виживеш».

Прототипами ключових персонажів стали родичі продюсера, співавтора, а також дружини режисера - Дар'ї Аверченко. Бондарчук задумав «Вулкан» десять років тому, ще до конфлікту з участю російських військ та окупації Криму Володимиром Путіним. Незважаючи на те, що ці події неминуче свідчать про драму, вони ніколи не домінують над похмуро-комічним центральним сюжетом.

Навіть без війни цілком зрозуміло, що ця тиха гавань  залишатиметься унікальним «диким полем», яке опинилося між опором сучасній російській військовій могутності та гіркою ностальгією за відносним процвітанням радянських часів.

Бонусом є досвід роботи режисера в документальному кіно, він стає основою для чарівних елементів магічного реалізму, які водночас виконані урівноважено, зі спостережливим натуралізмом.

Епізодичний, карколомний, кумедний сюжет «Вулкану» не задовольнить усі смаки і деякі локальні посилання неминуче загубляться у перекладі.

Щоправда, Бондарчукова поетична суміш візуальних образів та пружних діалогів мають сенс будь-якою мовою. Його кастинг непрофесійних акторів та дебютантів - також відважний ризик, який, безперечно, окуповується.

Незважаючи на деяку доволі привабливу незграбність, Степанський - насправді звукорежисер за освітою - із міцним доробком ексклюзивних фільмів, включаючи лауреата Канн «Плем’я» Мирослава Слабошпицького. Але він добре себе показує і в акторському дебюті, мова його тіла виразна - від напруги «риби, яку витягли з води», до блаженного спокою, коли Лукас все більше занурюється в Сутінкову Зону.

Переклад надано командою фільму

Оригінальний текст: https://www.hollywoodreporter.com/review/volcano-review-1126853

14/07/2018

Події

До уваги ЗМІ! 19 лютого у кінотеатрі "Сінема-Сіті" відбудуться прес-заходи містичного трилеру «Ефір» режисера Кшиштофа Зануссі. Стрічку створено за підтримки Державного агентства України з питань кіно

20 лютого у столичному кінотеатрі «Жовтень» відбудеться прем’єра документальної стрічки про режисера і мандрівника Леоніда Кантера. Запрошуємо представників ЗМІ акредитуватися: http://bit.ly/2DwbIMN

Захід відбудеться 5 лютого 12:00 в інформаційному агентстві «УКРІНФОРМ» (вул. Б. Хмельницького, 8/16, м. Київ)

Заявки на участь у кінофестивалі приймаються до 31-го січня

Захід відбудеться 25 січня об 11:00 в кінотеатрі "Жовтень" (вул. Костянтинівська, 26)

Прес-конференція відбудеться 24 січня, у четвер, о 13:00 у кінотеатрі «Київ», в залі «Сінематека»

Всі події

Зараз у виробництві

Переглянути все